Profi csapat, tartósan alacsony akkumulátor árak egész Budapesten

Profi csapat, tartósan alacsony akkumulátor árak egész Budapesten

A lehető legegyszerűbben szeretné igénybe venni szolgáltatásunkat? Akkor kattintson az oldal tetején található "Akku Kereső" gombra, vagy IDE!

Az Akkubolt.hu akkumulátor segélyszolgálata méltán az egyik legkiválóbb fővárosi akkusegély szolgálat. Nem csak szakmailag kimagasló színvonalú szolgáltatásainkkal tudunk segíteni a bajba jutott autó tulajdonosokon, de akkumulátor boltunkban széleskörű akku választékot tudunk ajánlani a vásárlóinknak.

Ügyfeleink telefonon és online felületen is egyaránt könnyedén elérnek. Ügyfélszolgálatunkon szinten szakmailag képzett kollégáink készséggel segítenek, ha bármilyen az akkumulátorral kapcsolatos kérdése merülne fel. Cikkünk rövid összefoglalója azt a célt szolgálja, hogy e kérdéskör lényegi részeire profi választ adjon és olvasóinknak rálátást biztosítson akkumulátorral kapcsolatos kérdéseire.

Az autó akkumulátor működése

Az akkumulátor energiahordozó, amely működés közben töltés hatására elektromos energiát vegyi energiává alakít át és tárol el, míg ellentétes folyamat esetén kisütéskor ugyanezt az energiát felszabadítva tudja ellátni a rácsatlakoztatott fogyasztókat. Márkától, és kompatibilitástól eltekintve legfontosabb tulajdonságai az akkumulátor kapacitása, illetve az autó/motor akkumulátor feszültsége.

Előbbi az akku energia tárolási maximumát, utóbbi a leadott elektromosság feszültségét mutatja meg. (Sztenderd esetben 12V.)

Mik lehetnek az akkumulátor hiba jelei?

A téli hideg beköszöntekor gyakran előfordul, hogy indítózás közben az indítómotor lassan forgatja meg a motort, így az nem vagy csak nagyon nehezen indul be. A jelenséget nem csak az akkumulátor hibája okozhatja, hanem az önindító, a vezetékrendszer, de akár generátor hiba is. Célszerű kideríteni, hogy melyik fődarab a hiba okozója. 

A további hiba kiderítéséhez indítás közben mérjük meg egy multiméterrel, hogy az akku pozitív kivezetése és az önindító pozitív csavarja között, illetve az akku negatív kúpja és az indító fémháza között mekkora feszültségesés lép fel. Ha bármelyik oldalon 0,5V-nál nagyobb a feszültségesés, tisztítsuk meg, szükség esetén javítsuk meg a csatlakozásokat.

Megfelelő vezetékrendszer esetén mérjük meg az önindító áramfelvételét. Ha ez a járműre jellemző értéknél (pl. személyautó benzines motorjánál 100-160 A, dieselnél 240-360 A), lényegesen nagyobb, akkor valószínűleg az önindító hibás. Az indításképtelen akkumulátort vizsgáljuk meg közelebbről! Szemrevételezéssel kizárhatjuk az esetleges külső sérülést.

Az akkumulátor töltése

Minden további vizsgálat előtt az akkumulátort érdemes teljesen feltölteni. Célszerű feszültségkorlátozott automata akkumulátor töltőt használni, amellyel felügyelet nélkül is elkerülhetjük az akkut károsító túltöltést. A 14,4 V-ban feszültségkorlátozott akkutöltővel addig töltsük az akkut, amíg a töltőáram kb. 0,8-1 A alá esik.

Az akkumulátor precíz vizsgálatát csak erre alkalmas, speciális mérőműszerekkel lehet elvégezni. A multiméteres kapocsfeszültség mérés csak durva hiba kimutatására alkalmas. Az akkumulátor energiatároló képességének mérésére kapacitásmérő műszer szolgál. Ez egy olyan állandó áramú terhelő eszköz, amely a beállított konstans árammal kisüti az akkumulátort 10,5 V-ig és közben méri az eltelt időt.

A tényleges kapacitást (Ah) indító akkumulátoroknál 20 órás kisütéssel kell mérni. Ez azt jelenti, hogy az akkumulátor névleges (feliratozott) kapacitásának huszadrészével, A-ban kifejezve, terhelik az akkumulátort 10,5 V-ig. Közben a műszer méri az eltelt időt percben. A tényleges kapacitás Ah=(Kisütőáram x idő)/60 összefüggéssel számítható.

Ez a mérési módszer viszonylag lassú, a napi gyakorlatban nehezen alkalmazható. Helyette az un. tartalék tárolóképességet érdemes mérni. A kapacitásmérő műszer erre is alkalmas. A mérés lényege, hogy bármilyen méretű is legyen az akkumulátor, minden esetben állandó 25 A-al kell a kisütést elvégezni, és szintén percben mérni az időt 10,5 V-ig.

Az így kapott perc érték jellemzi az akkumulátort. Pl. egy hagyományos, síklemezes, folyadékos, 55 Ah-s akkunál ez az érték kb. 85 perc. Egy ugyanolyan méretű, spirálcellás, száraz (gázrekombinációs) akkunál 120 perc. Gyakorlati szempontból a tartalék tárolóképesség úgy közelíthető meg, hogy egy átlagos személyautó éjszaka lámpákkal, szokásos fogyasztókkal közel 25A körüli áramot fogyaszthat. Elromlott generátor esetén az adott akkumulátor a megadott percig tudja az autót működtetni. Ha álló motornál fogyasztókat működtetünk, az akkumulátor energiatároló-képességét vesszük igénybe, így az akkumulátor élettartamát is komolyan le csökkenthetjük a fölösleges használattal.

Az indító áram

Az akkumulátornak van egy másik, talán még fontosabb paramétere: az indítóképessége, az indítóárama. Az indítóáram tulajdonképpen az akkumulátor erejét jelenti. Azt a paramétert, ami megmutatja, hogy kevésbé ideális környezetben mennyire képes az akkumulátor beindítani az autót.

Az indító akkumulátor indítóáramának felméréséhez konstans áramú akkumulátor teszter kapható, amely indítóképességet és tartalék tárolóképességet is precízen tud mérni. Ez a mikroprocesszor vezérelt, digitális mérőeszköz teljes képet tud alkotni az akkumulátor állapotáról. Szemben a csak durva akku hibák kimutatására (cellazárlat, szakadás, lemerültség) alkalmas, 1 ellenállással működő terhelővillával, ez a műszer 2% pontossággal megméri az akku szükséges paramétereit. 

Milyen esetben érdemes akkumulátort cserélni?

Az autó használati intenzitása és az igénybevétel is sokat számít, ha vizsgálni szeretnénk, hogy mikor lehet esedékes a régi akkut újra cserélni. Sokszor például készülni kell rá, hogy az autó nagy hidegben nehezebben indul el, illetve huzamosabb ideig nem használt akku esetén is belefuthatunk működési zavarokba. Az ilyen esetekre a különböző márkák több kevesebb sikerrel tudnak azért jó megoldásokat nyújtani, így érdemes akku csere esetén megfogfontoltan választani. Mielőtt nekiállunk rögtön a cserének, vegyük szemügyre, hogy pontosan mik is a lemerült akkumulátor jelei.

A lemerült, de még valamennyire funkcionáló akkumulátor egyik árulkodó jele, ha gyújtás van de nem indul az autó. Ilyenkor elegendő erő van ugyan az akkumulátorban, hogy ezt biztosítsa, de a motor beindításához már kevés, így ha ilyennel találkozunk akkor ebből már egyből tudhatjuk, hogy valószínűleg egy bikázás megoldja a problémát.

Ugyanilyen kevésbé súlyos helyzetről árulkodik, ha a téli fagyban nem indul el az autó. Ilyenkor a gyengébb akkumulátorok nem bírják már a terhelést. Ebben az esetben sem kell rögtön az autó akkumulátor cserére gondolni, ám itt már előfordulhat, hogy komolyabb károkat is okoz a fagy. 

Harmadjára pedig egy emberi mulasztással kapcsolatos esetet is meg kell említeni. A bekapcsolva hagyott fogyasztók, lámpa, rádió, stb. ugyanúgy fogyasztják az akkut, csak épp annak töltése marad el motorműködés hiányában. Ettől aztán álló helyzetben lemerül az akkumulátor.

Akkubolt.hu - Szakszerű segítség: akkumulátor bolt olcsó és gyors kiszállással

Kérjen segítséget szakmailag magasan képzett csapatunktól a hét minden napján reggel nyolc és éjfél között telefonon vagy online felületünkön! Elromlott, elöregedett akkumulátorát újra cseréljük, a régit pedig biztonságos hulladékgazdálkodási sztenderdek mellett elszállítjuk.

+1 jó tanács: A megbízható autó akkumulátor élettartam általában 2 évnél sosem hosszabb. Márkák természetesen ettől eltérőt állíthatnak a saját termékről, ám a valóságban az a tapasztalat, hogy érdemileg ettől nem tud eltérni egyik gyártó sem.